Minda Sihat Anak Cemerlang

Mahukah anda melihat anak-anak anda berjaya lebih cemerlang dalam pelajaran pada tahun ini?

Tahukah anda,

  • Jika anak-anak anda belajar 10 perkara hari ini, mereka akan lupa 9 daripadanya dalam masa 2 hari?
  • Anak-anak mudah putus asa dan lemah semangat jika mereka asyik lupa apa yang telah dipelajari. Akibatnya mereka menyangka bahawa mereka itu bodoh.
  • Pengambilan makanan yang tidak seimbang boleh menjejaskan prestasi pembelajaran dan kecerdasan otak anak-anak.
  • Kaum yahudi memberikan anak-anak mereka makanan berkhasiat tinggi sejak dari kecil lagi untuk perkembagan otak yang cergas dan pintar.

Daripada: Mohd Hafizul Halim dan keluarga

Assalamualaikum Tuan dan Puan yang dihormati,

Saya Mohd Hafizul Halim, penuntut tahun akhir  di UTM skudai dan berasal dari Kuantan Pahang. Aspek pemakanan jarang di ambil berat oleh keluarga kampung seperti saya. Namun demikian, pendedahan dan hasil kajian daripada pakar-pakar yang membuktikan bahawa kecerdasan fizikal dan mental seseorang turut dipengaruhi oleh faktor pemakanan. Sebagai langkah mengatasinya, saya dapati terdapat pelbagai produk makanan tambahan telah diperkenalkan. Saya dan keluarga tidak pernah mengamalkan apa-apa produk makanan tambahan sebelum ini. Jadi, amat sukar untuk memilih produk yang terbaik untuk diri dan adik-adik kerana terlampau banyak produk makanan tambahan yang ada dengan harga yang berbeza-beza. Suatu hari, di UTM saya mendapat tahu ada satu produk makanan tambahan yang harga berpatutan, sesuai di ambil oleh setiap lapisan masyarakat terutama pelajar.  Saya dan keluarga amalkan produk ini dan alhamdulillah dengan izin Allah, terdapat perubahan positif selepas mengamalkan produk ini.

Saya pasti saudara diluar sana masih ada yang mengalami keadaan seperti saya dan keluarga sebelum ini untuk mencuba dan memilih produk makanan tambahan yang sesuai. Sekiranya SAUDARA IZINKAN, sudi saya berkongsi dan mempelkenalkan produk yang saya amalkan. Semoga info-info produk ini dapat membantu saudara untuk lebih yakin untuk mula menggunakan dan setia mengamalkan produk ini.

__________________________________________________________________________________________________________________________________________

Produk: MINDATIF PLUS

  • 100% produk muslim bumiputera.
  • Buatan Malaysia
  • Dijamin Halal
  • Tiada bahan kimia digunakan.
  • Kaedah perubatan ISLAM. Diisi dengan surah al-fatihah, yaasin, al-insyirah dan zikir ilmu.
  • Mengandungi sucrose dan mineral semulajadi

Mindatif Plus adalah merupakan satu produk IQ & EQ homeopati makanan tambahan untuk Minda & Kesihatan. Mindatif Plus ini bukannya UBAT, ianya adalah penyediakan homeopati untuk mencukupkan mineral penting yang diperlukan oleh sel otak kita agar berfungsi dengan baik.

__________________________________________________________________________________________________________________

Antara masalah yang dihadapi oleh pelajar adalah seperti:

  • Tidak minat ke sekolah.
  • Lebih bermain dari belajar.
  • Susah bangun pagi dan tidak ceria.
  • Kurang penumpuan di kelas dan mengantuk ketika belajar.
  • Pemarah/pemalu/tiada keyakinan diri/ hiperaktif/ gementar.

Adakah anak-anak saudara mengalami salah satu masalah ini?

______________________________________________________________________________________________________________

“Pada mulanya saya ingatkan MINDATIF PLUS ni sama seperti produk lain sebab saya memang dah berikan produk minda homeopati jenama lain kepada anak saya selama ini. Tetapi saya tak sangka MINDATIF PLUS dengan izin Allah, telah memberi perubahan positif kepada anak saya walaupun dalam beberapa hari sahaja mengambilnya. Perubahan yang paling ketara adalah dia senang bangun bila dikejutkan berbanding keadaan sebelum ini. Minat belajar dan membaca dah mula bertambah. Alhamdulillah, syukur pada Allah.”

Cikgu Khadiaton , 013 7691094 Kota Tinggi, Johor

________________________________________________________________________________________________________________________________________

10 Khasiat Yang Terbukti Apabila Mengamalkan Mindatif Plus ini:

  • Membantu memudahkan bangun tidur dan cergas sepanjang hari
  • Membantu menguatkan daya ingatan & hafalan
  • Membantu menghilangkan perasaan gemuruh, takut dan panik
  • Membantu merangsang minat untuk belajar
  • Membantu mengelakan demam, gastric, pening, resdung dan alahan
  • Membantu mengelakan nyanyuk & pelupa
  • Membantu memperbaiki emosi lebih seimbang (mengelak panas baran / pemarah)
  • Membantu meningkatkan fokus semasa dalam kelas, kreativiti & kekuatan berfikir
  • Merawat sistem darah, sistem saraf dan sistem imun tubuh
  • Membantu menghilangkan keletihan dan kelesuan fizikal dan mental

_________________________________________________________________________________________________________________________________________

Harga Biasa Di Semenanjung Malaysia

265 Biji ( 1 Botol Besar) RM 28.00
125 Biji ( 1 Botol Kecil ) RM 15.00

TAWARAN HEBAT AWAL TAHUN!!!

Dapatkan dengan harga istimewa sekarang…

265 Biji ( 1 Botol Besar x 2 ) RM 50.00
125 Biji ( 1 Botol Kecil  x 2 ) RM 28.00

**Promosi sah sehingga 31 Januari 2010

NOTE: KOS PENGHANTARAN RM2.00 BAGI SETIAP BOTOL.

P/s: Harga promosi telah berakhir pada 31 Januari 2010 yang lalu..HARAP Maklum..=)

____________________________________________________________________________________________________________________________________________

Lagi TESTIMONI pengguna Mindatif Plus..

“Sebelum saya mengambil Mindatif Plus ini saya sering mengalami masalah sakit kepala dan penyakit kulit. Paling ketara apabila terkena air hujan, bagai nak pecah kepala saya. Setelah saya mengamalkan produk Mindatif Plus ini secara berterusan selama 3 bulan, Alhamdulillah sakit kepala saya seolah-olah telah menghilangkan diri dan tak pernah hadir lagi. Penyakit kulit saya juga nampaknya menunjukkan perubahan positif. Terima kasih kepada En. Mohd Rusni yang perkenalkan produk ini kepada saya.”

En. Mohd Anuar 0127329390 Tun Aminah, Johor

Saya mengalami masalah alahan dan gatal-gatal di bahagian hidung (Resdung). Masalah saya ini telah saya alami semenjak 5-6 tahun lepas. Setelah saya mencuba produk homeopathy Mindatif Plus ini selama 1 bulan setengah. Alhamdulillah produk ini berkesan merawat dan membantu mengurangkan penyakit yang saya telah alami selama ini.”

Puan Tumi Marjo, 0137576994 Johor bahru

Anak saya darjah 4, amat lemah dalam pelajaran, setiap kali ujian atau peperiksaan, 3 atau 4 matapelajaranya akan gagal(dakwat merah). Saya telah memberinya makan produk homeopati yang seakan mindatifplus ini tapi kesannya amat sedikit. Saya dipertemukan Allah dengan Mindatifplus ini pada bulan april 2008 di depan Sekolah Keb Kopok semasa promosi diadakan. Apabila saya membaca risalah yang diberi dan melihat harga promosi yang murah, hati saya tergerak untuk mencuba. Saya memberi anak saya makan 4 biji sekali makan pada waktu pagi sahaja dan menyuruhnya membaca ALAM NASHRAH….. Selepas 3 bulan, kesannya Alhamdulillah, peperiksaan setengah tahun baru-baru ini, hanya satu sahaja matapelajarannya yang gagal. Terima kasih Mindatifplus.”

Puan Darina, Pasir Gudang, Johor

MindatifPLUS (MP)~

“Sebelum saya mengambil Mindatif Plus ini saya sering mengalami masalah sakit kepala dan penyakit kulit. Paling ketara apabila terkena air hujan, bagai nak pecah kepala saya. Setelah saya mengamalkan produk Mindatif Plus ini secara berterusan selama 3 bulan, Alhamdulillah sakit kepala saya seolah-olah telah menghilangkan diri dan tak pernah hadir lagi. Penyakit kulit saya juga nampaknya menunjukkan perubahan positif. Terima kasih kepada En. Mohd Rusni yang perkenalkan produk ini kepada saya.”

En. Mohd Anuar 0127329390

Tun Aminah, Johor

Saya mengalami masalah alahan dan gatal-gatal di bahagian hidung (Resdung). Masalah saya ini telah saya alami semenjak 5-6 tahun lepas. Setelah saya mencuba produk homeopathy Mindatif Plus ini selama 1 bulan setengah. Alhamdulillah produk ini berkesan merawat dan membantu mengurangkan penyakit yang saya telah alami selama ini.”

Puan Tumi Marjo, 0137576994

Johor bahru

Anak saya darjah 4, amat lemah dalam pelajaran, setiap kali ujian atau peperiksaan, 3 atau 4 matapelajaranya akan gagal(dakwat merah). Saya telah memberinya makan produk homeopati yang seakan mindatifplus ini tapi kesannya amat sedikit. Saya dipertemukan Allah dengan Mindatifplus ini pada bulan april 2008 di depan Sekolah Keb Kopok semasa promosi diadakan. Apabila saya membaca risalah yang diberi dan melihat harga promosi yang murah, hati saya tergerak untuk mencuba. Saya memberi anak saya makan 4 biji sekali makan pada waktu pagi sahaja dan menyuruhnya membaca ALAM NASHRAH….. Selepas 3 bulan, kesannya Alhamdulillah, peperiksaan setengah tahun baru-baru ini, hanya satu sahaja matapelajarannya yang gagal. Terima kasih Mindatifplus.”

Puan Darina,

Pasir Gudang, Johor

14 responses to this post.

  1. Posted by Rafidah on February 21, 2013 at 11:08 AM

    Salam, saya nak tya anak sya 2 tahun dh sek tadika awal thn nie, dia tak de msla bgun pg n suka pergi sekolah tapi hpr 2 bln dia x blh nak ingat apa yg diajar n tak brani bersuara dlm kelas. Tolong bgi pendapat atau cadangan.

    Reply

    • Salam Puan Rafidah.

      Saya refer email pertanyaan *”Salam, saya nak tya anak sya 2 tahun dh sek tadika awal thn nie, dia tak de msla bgun pg n suka pergi sekolah tapi hpr 2 bln dia x blh nak ingat apa yg diajar n tak brani bersuara dlm kelas. Tolong bgi pendapat atau cadangan.”* * * Saya memetik pesanan Prof Dr Muhaya, beliau kata umur anak bawah 6 tahun merupakan waktu yang baik untuk ibu bapa install apa yang kita nak bentuk anak2 masa hadapan. Berdasarkan situasi puan apa yang boleh cadangkan:

      1. Banyakkan komunikasi dengan anak Puan dirumah. Ramah, tanya soalan2 mudah bagidia respond.

      2. Banyak bagi kata2 pujian pada anak2.. Cthnya, rajin anak ibu..bagus.. bijak.. Secara tidak langsung kata2 pujian ini insyaAllah beri keyakinan kepada anak2 untuk respond lebih baik.

      3. Sekiranya dia ada abg atau akak, didik abg dan kak bermain, byk berinteraksi secara positif dengan adik dia. Cth bermain bersama, atau cari permainan yang boleh libatkan semua..

      4. Ajak keluar ke taman, berjumpa dengan parent yang ada anak sebaya. Bagi mereka berinteraksi antara satu dengan lain.

      5. Banyakkan doa, usap kepala anak sebelum dia tidur, ucap kata2 yang baik semasa dia nak tidur..

      Saya minta maaf jika tips atau padangan saya tidak sebaik mana kerana saya pun masih bujang. Memberi padangan berdasarkan ilmu yang dengar dari orang dewasa juga.

      Saya doakan anak puan besar menjadi anak soleh, solehah dunia akhirat.

      Terima kasih bertanya. Sekian terima kasih.

      Reply

  2. Posted by Diyana on September 18, 2011 at 3:18 PM

    salam, anak sy berusia 6 tahun(lelaki) pelajar tadika.Dia rajin menulis dan
    membaca tapi sampai sekarang tidak dapat membaca walaupun
    perkataan sukukata.sy dapati dia mudah lupa dgn apa yang diajari kepadanya
    sekejap ingat sekejap lupa.sy dah buntu sgt,sy harap produk ni boleh membantu
    anak sy untuk mengingati apa yg dia belajar.

    Reply

  3. kalau akak dan suami nak makan untuk memudahkan kami dalam mengingati doa2 harian bolah tak. lagi satu masalah susah bangun samada untuk bangun pagi atau untuk mudahkan bangun untuk tahajud/hajat. kami ni dalam kategori 4-series (40an)

    Reply

  4. Posted by Normi on June 28, 2010 at 5:01 PM

    Salam. saya ingin bertanya betulkah produk ni 100% berasaskan homeopati. bukan apa skarang ni t’lampau banyak sgt produk untuk minda yang mana kita takut akan memberi kesan jangka panjang kepada pengguna terutamanya anak2. saya juga ingin tahu camna nak dapatkan produk ni di Kedah.

    Reply

    • salam normi..

      Maaf lewat reply pertanyaan kamu, hari nie sibuk buat jualan mindatif.
      Berkenaan pertanyaan kamu, ya produk ini 100% homeopati. Dr Tajuddin merupakan ahli homeopati malaysia dan juga telah mendapat pengiktirafan antarabangsa atas ilmu beliau dalam perubatan homeopati. Pengalaman beliau dalam homeopati lebih 15tahun..
      Ya saya akui lambakan produk homeopati dan ada juga saya dengar sesetengah produk bukan homeopati tetapi di labelkan sebagai homeopati. Itu cabaran kepada produk homeopati sebenar hari ini.
      InsyaAllah produk ini tiada kesan jangka panjang kerana tiada bahan kimia digunakan atau pun dadah.
      Di kedah saya ada sorang pengedar, Puan Noor Aziah Hashim (013-4304817) Taman Ria Mesra, Batu 5, Gurun Kedah. Sekiranya berdekatan boleh terus membeli dari beliau.
      Atau cik juga boleh membeli melalui saya. Saya akan poskan produk ke alamat rumah cik selepas bayaran dibuat. Cara bayaran dan harga boleh lihat di page cara bayaran diatas.
      Diharap jawapan saya membantu..TQ..=)

      Reply

  5. Posted by marliza on June 9, 2010 at 11:01 PM

    salam…selama 4 bulan amalkan mindatif plus,alhamdullilah ingatan anak semakin baik walau baru berusia 2thn 5bulan..apa yang diajar senang diingati. sekarang kakak pula mencuba produk nie. untuk satu family… alhamdulilah jugak ada perubahan positif. Apa-apa pun tawakal kepada Allah.. dengan Izinnya.. alhamdullilah.

    Reply

    • Wslm wbt..

      Terima kasih Kak Marliza atas perkongsian ini. Terima kasih juga kerana terus setia menggunakan produk mindatif plus ini. Alhamdulillah..Semuanya dengan izin Allah SWT..:)

      Reply

  6. Posted by wan azila on May 28, 2010 at 2:40 PM

    saya mempunyai 4 org anak.3 org drnya sedang belajar ,anak yg sulung akan mengambil pmr,anak yg ke-2 akn mengambil upsr dan ank yg ke-3 dlm drjah 2.ank yg ke-3 ni ada nakal skit dan mlas utk beljar di sklah cikgu sruh menyalin ayat di papan hitam pun amat lmbat menulis.blh kah sya memberi ank sya mkn mindatif plus ni?

    Reply

    • salam.. Maaf kerana lambat balas.. puan boleh bagi anak puan makan mindatif plus ini.. mindatif plus ni memang sesuai untuk semua peringkat umur kerana mindatif plus ini mempunyai banyak kelebihan.. bagi anak2 yang nakal amat sesuai ambil ini.. mindatif plus akan membantu anak puan sedikit sebanyak.. masalah dalam pelajaran pun akan bertambah baik.. insyaALLAH.. kita hnya berusaha tapi selebihnya ALLAH yang menentukan.. sudah ramai pelanggan sya yang apabila mencuba produk ni,mreka rasa brpuas hati.. puan boleh juga cuba untuk anak2 puan yang nk ambil pperiksaan pnting tu.. skurang2nya nnti boleh membantu anak puan mnjadi plajar cmerlang.. insyaALLAH.. =)

      Reply

  7. salam… saya nak bertanya sekiranya anak baru berusia 2 tahun 2 bulan mencuba produk nie boleh ka?

    Reply

    • Posted by fyzul on February 8, 2010 at 12:21 AM

      Salam Puan Marliza..
      InsyaAllah produk ini sesuai untuk semua peringkat umur. Cuma kuatiti pemakanan berbeza ikut peringkat umur. Macam anak Puan 2 tahun 2 bulan, quantiti cuma 1 biji 1 hari.
      Puan boleh berikan produk ini kepada anak puan.
      Puan nak tahu aturan pemakanan untuk setiap peringkat umur, ada dalam page mindatifplus diatas.

      Reply

  8. Posted by Rozsa Rosza on January 20, 2010 at 3:54 AM

    Salam,

    Anak lelaki saya berumur 4 tahun dan baru memasuki alam persekolahan (tadika).
    Tetapi anak lelaki saya sukar bangun diwaktu pagi, dan selalu buat perangai ketika nak ke sekolah.. dari mula buka mata, sampai la di dalam kereta.
    Walaubagaimanapun, setiap hari saya check buku sekolahnya, kerja semua ok. kemas.. Tapi cukup malas buat di rumah. Adakah produk ini boleh membantu anak lelaki saya yang berumur 4 tahun ini?

    Terima kasih.

    Reply

    • Posted by fyzul on January 20, 2010 at 4:19 AM

      Salam Puan,

      Pertama sekali saya ucapkan terima kasih kerana sudi bertanya.
      Berkenaan situasi anak puan, sepupu saya (6 Tahun) pun sebelum nie mempunyai masalah yang hampir sama. Susah bangun pagi ke sekolah tadika dan buat perangai awal pagi untuk ke sekolah. Sama seakan situasi yang puan hadapi. Selepas memberinya mencuba produk ini, Alhamdulillah ada perubahan positif yang dapat dilihat. Mudah bangun, tidak meragam, dari segi pelajaran nampak peningkatan.

      InsyaAllah produk ini boleh membantu masalah puan. Kita sama-sama tawakkal kepada Allah. Puan boleh email kepada saya atau sms no saya ini 0137019350 untuk sebarang pertanyaan atau belian.

      ~Mohd Hafizul Halim

      Reply

Leave a Reply

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 41 other followers

