Mengapa Orang Ramai Mempercayai Produk Mindatif Plus ini?.

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua.

Di kesempatan ini saya ingin menjawab persoalan yang ada bermain difikiran pengguna yang pertama kali mendengar dan mendapat tahu tentang produk ini.

“Mengapa orang ramai mula menggunakan produk mindatif plus ini dan mula mempercayai produk mindatif plus ini?.”

Disini saya listkan beberapa faktor utama ramai memilih Mindatif Plus:

SEBAB UTAMA:Membantu dalam pelajaran

Sebab utama mengapa ramai yang menggunakan produk ini adalah kerana ia membantu mereka atau anak mereka dalam pelajaran. Alhamdulillah setakat ini, apabila saya bertanyakan kepada pelanggan saya (Pelajar UTM kebanyakkannya) “Bagaimana selepas menggunakan produk ini?” Alhamdulillah, respon positif yang mereka berikan.

Alhamdulillah, mereka dapat rasa perbezaan dari segi pelajaran. Apabila membaca, mereka tidak memerlukan masa yang begitu lama untuk mengulangkaji sesuatu pelajaran. Mereka mudah mengingat dan paham apabila membaca setelah menggunakan produk ini. Penumpuan mereka di dalam kelas lebih baik dari sebelumnya.

1. Kesan yang cepat

Saya tertarik menggunakan produk ini setelah membaca testimoni pengguna semasa mula-mula mendapatkan flyers Mindatif Plus ini di UTM Skudai tahun lepas. Selepas menggunakan produk ini, memang diakui produk ini memberikan kesan positif sangat cepat.

Saya mengambil satu contoh testimoni pengguna baru mindatif. Testimoni ini dari Puan Ashikein Omar.

Saya terjumpa w/site /blog sdr sewaktu sedang mencari info tentang produk ini. Saya ada belikan sebotol kecil untuk anak saya sewaktu expo di muar bulan disember (2009) dulu. Tak sangka pulak yg produk ni berkesan untuk anak saya. Dia tu, setiap bulan pasti akan demam, pantang minum air batu atau benda2 yg sejuk2 mesti esok ada hal. Tapi sejak dia ambil produk ni, makan lah aiskrim atau minum ais bergelas pun takda masalah nampaknya. Dan nampaknya otak dia juga makin berkembang dengan baik.

Kak Ashikein mengakui keberkesanan produk ini walaupun baru mencuba sebulan pada bulan disember yang lepas kepada anaknya.

Beberapa hari lepas, saya menelefon ibu saya Puan Zaiton di rumah. Untuk pengetahuan semua, ibu saya Stokis di daerah Kuantan. Ibu saya ada membuat jualan di sekolah rendah di kampung kami. Alhamdulillah, respon pengguna yang pertama kali menggunakan produk ini sangat baik. Mereka mengakui kesan produk ini yang dapat di lihat seawal seminggu terutama kanak-kanak. Alhamdulillah, setiap hari ada pengguna baru ingin mencuba produk ini kepada anak-anak mereka.

2. Harga Berpatutan

Saya dapati harga produk ini amat berpatutan dan sesuai untuk semua golongan, terutama bagi keluarga berpendapatan rendah dan sederhana dan mampu diberikan kepada anak-anak mereka terutama yang bakal menduduki peperiksaaan UPSR, PMR atau SPM tahun ini.

3. Rasa yang Digemari

Produk ini di buat khas mengandungi sedikit glucose agar sesuai dan mudah diambil oleh kanak-kanak yang tidak suka makan produk seakan-akan ubat. Rasa produk ini manis dan saya pasti tidak sukar untuk menyuruh anak-anak anda untuk mengambilnya.

4. Produk yang unik dan special

Mengapa saya katakan produk yang unik dan special?? Kerana disamping khasiat ramuannya. Produk ini turut di isi dengan bacaan surah yasin, surah al fatihah, zikir ismu zat dan beberapa surah yang terpilih agar pengguna produk iniΒ  mendapat kesan dari segi fikizal dan mental yang baik. Ramuan produk ini yang bersumberkan kismis, madu, garam gunung dan kurma sesuai dengan sunnah Rasullulah SAW dari segi pemakanan.

Sabda Rasulullah s.a.w
“Berilah makan buah kurma kepada isteri-isteri kamu yang hamil, kerana
sekiranya wanita hamil itu memakan buah kurma, nescaya anak yang bakal dilahirkan itu menjadi anak yang penyabar, bersopan santun serta cerdas pemikirannya.”

Khasiat Kurma, kismis dan madu adalah:

“Berilah makanan kurma pada wanita yang hamil sebelum dia melahirkan, sebab yang demikian itu akan menyebabkan anaknya menjadi seorang yang tabah dan bertakwa (bersih hatinya)”.

Nabi Muhammad SAW bersabda:
“Barangsiapa memakan kismis merah sebanyak 21 biji setiap hari sebelum
sarapan pagi, maka dia tidak akan tertimpa penyakit kecuali kematian”.

“Biasakanlah memakan kismis kerana kismis dapat menghilangkan kepahitan (hempedu/cairan kuning), menghilangkan lendir, menyehatkan badan, membaguskan rupa, menguatkan saraf dan menghilangkan letih”.

Kismis dapat menguatkan jantung, menghilangkan penyakit, menghilangkan panas dan memulihkan kesehatan jiwa”.

“Barangsiapa ingin memiliki hafalan yang kuat hendaklah dia meminum madu“.

“Sebaik-baik minuman ialah madu kerana dia dapat menenangkan hati
dan menghilangkan dingin yang ada di dalam dada”.

Sesuai dengan khasiat kurma, kismis dan madu ini, mindatif plus di formulasasikan berasaskan sumber-sumber ini. Khasiat dan mineral yang terdapat dalam kurma, kismis dan madu ini diambil dan dirumuskan menjadi produk homeopati yang baik untuk kesihatan fizikal dan mental pengguna insyaAllah.

Diharap info ini membantu saudara/i untuk lebih yakin mula menggunakan produk ini.

7 responses to this post.

  1. Posted by yuneza on May 30, 2013 at 11:18 AM

    salam.saya baru saja membeli mindatif, saya confuse, minatif sama ke dgn mindatif plus?

    Reply

    • Wslm.. terima kasih menggunakan produk mindatif plus.. saya belum pernah dengar produk minatif.. tapi jika ada, MAKA ianya adalah BERBEZA miss yuneza..πŸ™‚

      Jika ingin mencuba produk asli mindatif plus, dapatkan dari pengedar yang tersedia. Sebab ada beberapa company yang menjual produk atas nama mindatif sahaja pun ada.. Tapi formula homeopati tak sama dengan mindatif plus..

      Harap jawapan membantu.πŸ™‚

      Reply

  2. Posted by azureen yusman on July 5, 2012 at 3:41 PM

    mindatif ini boleh membantu sya dlm pelajaran . . . .πŸ™‚ . . mindatif sngt baek . .

    Reply

  3. Posted by nor@5561 on May 14, 2012 at 6:32 PM

    apa khasiat mindatif

    Reply

  4. Posted by anie on April 14, 2012 at 9:36 PM

    anak saya berusia 3 dan setahun, adakah umurnya sesuai untuk mengambil mindatif pluss, terima kasih

    Reply

  5. Posted by silumankido on May 11, 2011 at 11:01 AM

    bolehkah tuan berikan saya nama-nama ajen di kawasan kluang johor untuk mudahkan saya buat pesanan. terima kasih

    Reply

    • Maaf en hairuddin, di kluang kami tiada nama ejen-ejen yang menjual Mindatif Plus. En boleh cuba lihat di kiosk2 yang menjual pelbagai jenis produk kesihatan, mungkin ada yang menjual produk mindatif plus disana.

      Reply

Leave a Reply

