Geram! Tetamu Tak Diundang..

Apa perasaan anda bila ada tetamu datang tanpa diundang. Dah la suka-suka ja datang, lepas tu merosakkan harta kita. Kemudian tinggalkan ‘trademark‘ suka-suka je..

Geram je dengan mereka-mereka nie!! Di tengking buat tak tahu ja, di kejar pun lari-lari anak je..Aii..Menyerap hati.. Halau pun, kejap je dia lari.. Pastu datang lagi!!

Tentu korang nak tahu siapa mereka yang degil ini kan?? Ha! Ini gambar mereka!!

Pandai datang sampai ke muka pintu rumah tu..Buat-buat baik siap berlutut minta ampun tu..ish ish ish..

Actually mereka berempat, tapi hari nie sekor lagi (si jantan berjanggut panjang) ditinggalkan..hohoho..

Yang nie tak mahu berganjak kot selagi tak diampunkan..

Tentu korang tertanya rumah sapa tu?? haha.. Mereka berkampung depan rumah nenek saya..ki3..

Yang saya geramnya, rumput rampai segar bugar je belakang rumah tu. Tapi sikit pun tak dijamahnya.. Yang menjadi mangsa pokok pisang kat rumah nie.. Aduih..

Haa..Ini duk tengah planning nak merosakkan pokok pisang la nie..

Kan saya dah cakap..Habis daun-daun pisang di belasahnya..Mujur ada yang tinggi tak boleh capai, kalo tak pisang tak berbuah la macam nie..

Yang peliknya, padai juga dia posing bergambar sambil daun pisang kat mulut tu..Amboi pandai ea..

Yang lebih diherankan, ada ke patut pokok nie pun dia belasah makan??

Pokok bunga tu! Ini pun korang makan?? Aduih..

Jika kambing saya tu, tak kesah la kan..Bila dah cukup matang boleh sembelih buat korban ke, aqiqah ke..Okay juga kan..? Tapi ini kambing jiran belakang rumah.. Ada lubang celah mana tah kat kebun mereka tu, tembus masuk kebun kat rumah saya..ish ish ish..

Itu ja nak cerita kali nie..hehe..

~fyzul MP

6 responses to this post.

  1. ok lagi die datang siap tinggal jejak lagi tu..kuikui~

    Reply

  2. comel wat kambin tu…aku suka kambin..hehe

    Reply

  3. joe, yg hang p tangkap gambar je watpe..halau le banyak2 kali..hehe..
    ni takpe lagi, rumah nenek aku dulu siap lembu lagi..habis bersepah kat laman rumah tu dgn ‘baja’..

    Reply

    • dah penat aku halau..dia datang semula..tu yang amik gambar. hahaha… subur la tanah umah nenek ko sbb dapat ‘baja’ free..hehehe…

      Reply

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: